čtvrtek 24. ledna 2013

Kruhový trénink

Fotky už mám nafocené déle (naštěstí jsem je uchovávala na SD kartě, tak jsem o ně se ztrátou všech dat v nb nepřišla), ale až teď jsem se konečně dokopala k napsání příspěvku o tom, jak vypadá můj kruhový trénink v posilovně. Cvičím ho většinou 1x týdně a musím říct, že je pro mě náročnější, než běžné tréninky, protože se při něm rozhodně víc zadýchám. Mezi jednotlivými cviky nejsou totiž pauzy, vždycky až po odcvičení celého kruhu.

Co je to vůbec kruhový trénink?  

Je to tréninková metoda, která se skládá z vybraných cviků (a může jich být až 15 v „kruhu“) zatěžujících jednotlivé svalové skupiny celého těla. (http://kulturistika.ronnie.cz/c-11203-kruhovy-trenink-i-obecny-uvod.html

Délka provádění každého cviku: 15 až 60 sekund nebo se lze řídit i předem daným počtem opakování. Já dělám u každého cviku 15 opakování, protože je to pro mě pohodlnější, než hlídat čas.

Pauza mezi jednotlivými cviky = čas přesunu z jednoho stanoviště na druhé

Hmotnost závaží se používá při kruhovém tréninku spíše lehčí, aby nám umožňovala cvičit vybraný cvik technicky správně po zvolenou dobu. Váhy mám při "kruháči" tedy určitě menší, než bych měla při běžném tréninku.

Počet kruhů: v mém případě 3 nebo 4

Výhodou je, že kruhový trénink nabízí takřka neomezené tréninkové možnosti a variace - ve využití různých cviků a různého vybavení ke cvičení.

A jaké jsou výhody kruhového tréninku?

Kruhový trénink je velmi efektivní pro spalování tuků! :) 

"Existují studie dokazující dramatické zesílení metabolismu (především v době po tréninku), což vede k efektivnějšímu využívání energetických rezerv lidského těla v době, kdy tělo už nepracuje. Laicky řečeno, tělo po takovém tréninku čerpá energii z tukových zásob mnohem déle, než by čerpalo po běžném aerobním tréninku (např. 45 min běhu na běžícím páse). Toto platí především pro silově profilované kruhové tréninky o vysoké intenzitě." (http://kulturistika.ronnie.cz/c-11381-kruhovy-trenink-ii-hlavni-kriteria-a-prinosy.html)

Výhodou je taky procvičení všech svalových skupin v rámci jednoho tréninku.

Pokud se chcete dozvědět více, doporučuju např. články Daniela Staroštíka:

A teď jak vypadá můj kruhový trénink:

Nejprve se jako při klasickém tréninku rozehřeju 10 min. na kole, poté rozhýbu a následují jednotlivé cviky:

1. Výpady (3kg v každé ruce)



2. Tricepsové stahování kladky (7kg)


3. Abdukce vleže na boku


4. Rozpažky v předklonu s oporou, na šikmé lavici (1kg)


5. "Cirkus" - posilování břicha


6. Přítahy jednoručních činek s oporou na nakloněné lavici (7,5kg)


7. Bicepsové zdvihy s ezetou (7kg)


8. Výpony

Bohužel nemám fotku - ale stojím na stupínku na špičkách a jdu patama nejdříve dolů a pak co nejvíc na špičky nahoru (rukama se zapírám)

9. Dámské kliky




a to celé ještě 3x dokola :) Do toho 4. kolečka se musím většinou trochu přemlouvat, ale v poslední době se většinou přemluvím :)

A následuje ještě 10 až 15 min. na kole (to kolo je proti tomu kruháči už takový oddech:))

a závěrečný strečink.





3 komentáře:

  1. To vypadá super! Taky už dlouho uvažuji, že si někdy udělám nějaký kruháč ve fitku, ale pořád jsem se k tomu nějak nedostala :) A moc se mi líbí, že jsi nafotila i své fotky! Mám ráda, když můžu i vidět, jak blogerka vypadá. A moc ti to sluší ;)

    OdpovědětVymazat