neděle 14. dubna 2013

13.4. Římská lívanečková sobota

Jídlo


11:30 Snídaně: 3 římské lívanečky s domácím jogurtem a malinami a jahodami


Tuhle dobrotu jsem si chtěla původně udělat na narozeniny, nakonec mi to vyšlo až teď. Ale vysvětlete mi někdo, jak je možné, že jsem ze stejné směsi na lívanečky udělala minule pouhých 5 lívanečků a tentokrát 10?!?!? To mi hlava nebere :) A ve velikosti moc rozdíl nebyl..  Kolik lívanečků máte z té směsi vy?

14:30 Svačina: 3 římské lívanečky s domácím jogurtem a jahodami


Nemohla jsem se jich nabažit a když jich bylo tolik, tak jsem si dala svačinu úplně stejnou jako snídani :) I když svačina by správně měla být menší..  Jo a ten domácí jogurt - k narozeninám jsem totiž dostala jogurtovač! Super věc! Takže od teď přestávám kupovat Hollandie a dělám si vlastní jogurty :) I když jednou za čas ji koupím - abych mohla "naočkovat" mléko, z kterého se jogurty pak dělají :) Hned napoprvé se jogurty povedly :) A to jsem měla pouze krabicové trvanlivé mléko. Mělo by se tam dávat pasterizované.

17:50 "Oběd": 120g kuřecího masa s bramborami a dušenou kapustou


Koupila jsem kapustu v rámci mého snažení naučit se připravovat různé druhy zeleniny. A zjistila jsem, že kapusta nemusí chutnat jen jako blivajz ve školní jídelně:) Bylo to fakt dobré!:)

Na oleji jsem osmahla nakrájenou cibuli, pak jsem přidala na drobno nakrájenou opláchlou kapustu, osolila, opepřila a asi 5 minut dusila po poklicí. Mezitím jsem si nakrájela brambory na malé kousky a přidala je do hrnce a zalila vroucí vodou (vodu jsem nalila tak těsně po hranici brambor, nechtěla jsem totiž pak zahušťovat moukou) Přidala jsem ještě trochu kmínu a vařila, dokud brambory nezměkly. Voda se skoro vyvařila, vylívala jsem ji jen trošku :)

21:10 Večeře: 1 římský lívaneček s domácím jogurtem, semínky a sušenou datlí
Celozrnný chleba s vajíčkem, eidamem a kedlubna

23:50 Druhá večeře: Odtučněný tvaroh 75g

Trénink

Cvíčení podle Mojžíšové - 2.den

20 komentářů:

  1. vypadá to skvěle! I ta kapusta :D!
    a ty římské lívance asi musím vyzkoušet :) Typické banán+vejce mě už přestalo bavit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zas plánuju koupit cizrnovou mouku, že bych je zkusila udělat sama :) Aby to vyšlo levněji než ta směs :)

      Vymazat
  2. Brambory s kapustou mám moc ráda. Občas přimíchám ještě sýr a je to bezva jídlo. Nebo dělám kapustovou omeletu a to je taky dobrá věc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapustová omeleta zní taky dobře :) To dáváš do té omelety už dušenou kapustu?

      Vymazat
    2. Já ji chvíli restuji/dusím na pánvi na kokosovém oleji, pak přihodím třeba hrášek nebo na co mám chuť, vajíčka a je to.

      Vymazat
  3. ty lívanečky jsou moje nejoblíbenější, zrovna dneska jsem je měla zase :) ale nikdy jsem je nepočítala, dělám ty lívanečky větší, jsou to potom spíš palačinky :D To balení mám na dvakrát, když to mám k obědu, a když k snídani tak na třikrát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K snídani na třikrát... minule bych řekla waw (když jsem jich já měla celkově jen 5), ale teď by mi to taky klidně na 3 snídaně vyšlo :) A je pravda, že je praktičtější je dělat větší..protože když je dělám menší, tak se mi stejně na pánev ani ty 2 nevlezou, takže je pak dělám děsně dlouho - malé po jednom :-/

      Vymazat
  4. lívanečky vypadají skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  5. S těmi lívanečky ti neporadím, já si je nedělám, ale nenašlehala jsi třeba více těsto?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně jen napadlo, že jsem ho možná nechala déle odstát.. tak že by těma sušenýma kvasnicema co v něm jsou?:)

      Vymazat
  6. Mňam:-) mám je doma koupené, tak je taky co nejdřív udělám :-)

    OdpovědětVymazat
  7. ty tvoje jídla mi činí značný problém, prohlížim to vždycky večer, a pak odolávám ledničce, protože mě ničí chutě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň můžeš plánovat, co uděláš další den :)

      Vymazat
  8. Tak kapustu jsem neměla ani nepamatuju, vlastně jo - pamatuju - ze školní jídelny. A že to nejsou vůbec příjemné vzpomínky!! :D Ale to už tak bývá, hodně věcí jsem si musela uvařit znovu doma a sama, abych zjistila, že to jde uvařit i chutně a nemusí to chutnat jak...prostě jako ve školní jídelně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda :) Taky to teprve teď objevuju :) A chystám se ještě na domácí buchtičky s krémem ;) Taky je znám jen z jídelny.. i když ty mi zrovna chutnaly:)

      Vymazat
  9. Mňam! :) Vypadá to parádně! Hele, to cvičení podle Mojžíšové neznám! :-O Co je to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou rehabilitační cviky k posílení zad, tady je to hezky popsáno: http://ihned.cz/1-10075640-13380630-006000_d-16
      Jen je to docela nudné :) Primárně je to určeno pro léčbu neplodnosti :)

      Vymazat
  10. Tolikrát lívanečky? Strava je dnes nevyvážená, chybí dostatek bílkovin, pokud tedy nevážíš 40kg. Neber to špatnĕ jen chci pomoct.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo výjimečně s těma lívanečkama :) Jindy si je dám jen na snídani :)
      Ale bílkovin - proč málo? Celkově mám denně okolo 130g bílkovin (jsou tam započítány i bílkoviny z obilovin a mléčných výrobků)
      A zrovna cizrna má v sobě bílkoviny dost (lívanečky jsou z cizrnové mouky)
      Vážím 57 kg :)

      Vymazat
    2. No jestli jsi použila czizrnovou mouku tak to pak ano, ono podle tĕch fotek to dost zkresluje. V mléčných výrobcích moc bílkovin není. 130g je ale zase docela dost pokud nejsi kulturistka:-)
      Já mám 58kg a jím okolo 90g bílkovin ahodnĕ sportuji a posiluji, nechci zatĕžovat játra a ledviny zbytečnĕ.:-)

      Vymazat