sobota 20. dubna 2013

19.4. Jehněčí pátek

Jídlo


Snídaně: Tvrohovo-jahodový koláč, trocha sušených datlí

Fotek koláče už bylo dost ;)

Svačina: Kváskový chleba s arašídovým máslem, okurka

Myslím, že díky kváskovému chlebu se zvýší moje spotřeba arašídového másla:) Dokonalá kombinace:) Ale raději teda s mrkví než s okurkou :)

Oběd: Těstoviny s tofu, jarní cibulkou, mozarellou a rajčátky

Svačina: Acidofilní mléko, kiwi, para ořechy

Večeře: Hommos lahme: Hommos s grilovaným jehněčím masem a ledovým salátem, pita



Do Klubu cestovatelů http://www.hedvabnastezka.cz/klub-cestovatelu-brno jsem plánovala zajít na jídlo už delší dobu :) Jídelní lístek mě tam láká téměř celý :) Mají tam jídla, která běžně v restauracích nemívají. Baba Ghanouj (Pasta z lilku, sezamové pasty tahini a máty), Hommos (Pasta z cizrny se sezamovou tahini a citronovou šťávou; nejoblíbenější jídlo Blízkého východu) a podobné zajímavosti :)
Tento týden zde probíhal Hommosový týden, tak jsem si dala jeden z vybraných hommosů. Na stránkách psali, že mají jehněčí maso výhradně v bio-kvalitě, tak jsem uvítala variantu, ve které bylo právě jehněčí :) A moc mi to chutnalo :) Jen ta pita k tomu mohla být teplá :) Ale jídlo mě tedy pořádně zasytilo. Však tak velkou porci bych si taky doma nechystala :)

7 komentářů:

  1. Přiznám se, že taková jídla jsou pro mě zatím exotická, ale určitě bych vyzkoušela! :) Obdivuju tvoje jídelníčky, připadají mi přímo ukázkové a inspirativní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě znám Baba Ghanouj už dlouho z Dobré čajovny - a tam tohle jídlo zbožňuju :)
      Tvoje pochvala jídelníčků mě těší :)

      Vymazat
  2. Klub cestovatelů miluju (teda ten pražský), opravdu tam není jídlo, které by mě zklamalo. A vždycky si dávám jejich kořeněný černý čaj. Hommos nebo baba ghanouj tam umí výborně, jako málokde.. Na jehněčí jsem si navykla když jsem byla v cizině, do té doby jsem žila mylnou představou, kterou mi vnukli moji rodičové, že je hnusné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké :) Já jsem si taky říkala, že pokud mě to jídlo nezklame, tak tam chci ještě určitě zajít ochutnat ještě spoustu dalších jídel!:) Kořeněný čaj - asi myslíš Dáta masala?:) Ten mám taky ráda, nedávno jsem si zrovna na něj koupila koření, že si ho doma udělám :) A jaká jídla bys tam ještě doporučila?:) Jestli to mají tedy v Praze i Brně stejné..

      Vymazat
    2. Jo, přesně tenhle čaj. Já ho mám taky doma, ale u nich mi vždycky po jídle (hlavně ostřejším) tzv. "bodne":) Jídla mají myslím úplně stejná. Mám tam ráda třeba labneh (takový sýrový tvaroh), taštičky plněné jehněčím a cibulí, indické kuře na rajčatech, různé špízy...hlavně se tam vyřádím u předkrmů. A prý mají dobré dezerty, ale to nemůžu potvrdit (zatím :).

      Vymazat
  3. Vypadá to super :-) Ale trošku z ruky :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba u Vás máte někde něco podobného? Někdy taková jídla mívají v čajovnách..:)

      Vymazat