sobota 20. dubna 2013

Zdravý tvarohový koláč s jahodami


Mamka zapomněla dát do bábovky bílky, tak jsem je využila a udělala z nich super zdravý koláč :) Množství ingrediencí jsem navolila tak, aby 1/4 koláče byla moje porce k snídani :)

SUROVINY:

220 g celozrnné ovesné mouky
20 g ovesných vloček (na tom poměru mouky a vloček nezáleží..jen mi už došla mouka:)
1 g prášku do pečiva
4 lžičky podzemnicového oleje 
50 g bílků
3 kapky levandulového oleje
500 g podmáslí
250 g odtučněného tvarohu
400 g jahod


POSTUP:

Smíchala jsem ovesnou mouku, ovesné vločky a prášek do pečiva. Do oleje jsem kápla 3 kapky levandulového oleje (můžete ho vidět  tady - http://fitpastelka.blogspot.cz/search/label/cheesecake) pro ozvláštnění :). Ale přišla jsem na to, že 3 kapky je moc! Koláč je hrozně aromatický. Takže příště maximálně 1 kapku!:)
Přimíchala jsem olej, bílky a 450 g podmáslí. Formu jsem vymazala máslem a vysypala krupicí a nalila těsto.
Do tvarohu jsem nalila zbytek podmáslí a část jahod nakrájela na malé kousíčky a zamíchala je do tvarohu. Tvarohovou směs jsem pak kladla na těsto a navrch zbytek jahod rozkrájených na plátky.
Koláč jsem pekla na 180°C asi 40 min. Moc krásně voněl jahodami!:) 


Cukr mi v něm ani nechyběl, jen příště méně levandule :)





27 komentářů:

  1. ten asi parádně zasytí, co?:)
    vypadá krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právěže mi to kupodivu přišlo jako taková lehká snídaně:) (že bych byla klidně schopna ještě něco sníst:D) dala jsem si k tomu na snídani ještě trošku podmáslí a trošku ovoce :)

      Vymazat
  2. super, takové recepty mám nejradši :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten vypadá úžasně.
    Až teď jsem si všimla, že tam vůbec není cukr.
    To by mi asi rodina nesnědla. :D
    Každopádně se chci zeptat, kolik je to zhruba bílků těch 50 g? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přibližně 2 bílky :) Nějaké sladidlo tam klidně dej :) Já jsem si jen řekla, že to zkusím takhle z toho důvodu - že všechny tyhle suroviny jím běžně taky bez cukru (když si např. dávám na snídani vločky s jogurtem a ovocem nebo když si dávám tvaroh)- tak proč to takhle nezkusit i upečené :)
      A uznávám, že kdyby tam byl nějaký cukr, tak by to asi chutnalo lépe :) Ale naštěstí mi to nijak nevadilo jíst i takto :)

      Vymazat
  4. s tou levandulí by mě to zajímalo, viděla jsem už i levandulové muffiny, tak jak to asi chutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na takovéto příchuti děsně ujetá.. jak vidím něco levandulového nebo mátového, hned to chci:) Jen se s tím musí opatrně.. ještě to asi vyzkouším jednou - pouze s jednou kapkou oleje - a pak už asi přidávání levandulového oleje do jídla vzdám :-/

      Vymazat
  5. vypadá to úžasně, jen některé ingredience doma nemám :/ ale určitě je výborný! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že to není tak podstatný, co přesně se tam dá :) Např. ten olej by tam třeba ani být nemusel nebo může být jakýkoliv jiný :) Já zrovna v Kauflandu koupila ten podzemnicový (arašídový), protože je odolný i vysokým teplotám:) A místo podmáslí klidně mléko nebo jogurt :) Já taky spíš využila to, co jsem zrovna doma měla :)

      Vymazat
  6. Tak vzhledově jsou i hezčí koláče, ale chuťově je nedostižný! Zkusila jsem ho, akorát jsem měla trošku obavy bez toho cukru, tak jsem dala do tvarohu i do těsta trošku akátového sirupu (nejspíš by se hodil i med) a za mě je to opravdu jednička:-) Moc za něj děkuji:-) Naďa

    OdpovědětVymazat