sobota 21. září 2013

Jahodovo-rebarborový džem

A když už jsem u těch marmelád, tak ještě přidám tento recept :)

SUROVINY:

330 g rebarbory
355 g jahod
Citrón
1/2 sáčku Gelfix Super 3:1
Xilovit
Třtinový cukr

Rebarboru jsem oloupala, nakrájela na malé kousky, pokapala ji šťávou z citrónu a nechala v přikryté misce odpočinout do druhého dne. Stejně tak i jahody.
Druhý den jsem do velkého hrnce dala vařit na 10 min. rebarboru, poté přidala jahody a vařila dalších 10 min. Poté jsem přidala podle návodu Gelfix (s lžící třtinového cukru) a přidala ještě trochu Xilovitu (celkově asi 20 g třtinového cukru a 50 g Xilovitu).

A zde je výsledek:



Opět s moji oblíbenou vánočkou :)


Ten Gelfix by možná ani nebyl potřeba, protože takhle je to fakt džem - není to vůbec tekuté. Jahody nejsou samy o sobě moc sladké, takže meruňková marmeláda mi nakonec chutnala více, i když jsem větší očekávání měla právě od té jahodové :)

Inspirace:  http://dinnerwithjulie.com/2013/06/07/strawberry-rhubarb-jam/

1 komentář:

  1. Pro mě se rebarbora vždycky pojila s jablky, protože babička dělávala koláč v této kombinaci. A mám pocit, že u nás dozrávaly jahody a rebarbora vždycky v dost odlišné době, tak se nějak nepotkaly :)

    OdpovědětVymazat